سایبان

سایبان
موهایم را آنقدر کوتاه میکنم تا خاطره انگشتانت را از یاد ببرند ، اما دیری نمی پاید که خاطراتت دوباره می رویند 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایبانی برای آرامش و آدرس farshidmmdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سلام به شما عزیزان

من قصد دارم هر از چندگاهی به بررسی ضرب المثل های ایرانی پرداخته و داستانی را که  ضرب المثل از آن نشات گرفته برایتان بازگو نمایم امیدوارم که دوستش بدارید .

ضرب المثلی که اینبار برایتان در نظر گرفتم آش نخورده و دهان سوخته است .

هرگاه کسی گناهی مرتکب نشده باشد و مردم او را گناهکار بدانند ، این مثل را گویند که مترادف است با (( گرگ دهن آلوده و یوسف ندردیده )) و قصه ی آن چنین است :

روزی شخصی به خانه یکی از آشنایانش رفت . صاحب خانه آش داغی برای او آورد . مهمان هنوز دست به سفره نبرده بود که دندانش درد گرفت و از شدت درد  دست جلوی دهانش برد . صاحب خانه به خیال اینکه چون مهمان عجله کرده و مهلت نداده تا آش سرد شود و بدین سان دهانش سوخته گفت : ((اگر صبر می کردی ، آش سرد می شد و دهنت نمی سوخت )) مهمان از شنیدن این حرف صاحب خانه عرق شرم بر پیشانیش نشست و در جواب گفت

 

(( آش نخورده و دهان سوخته ))  

 



نظرات شما عزیزان:

robabe
ساعت21:00---26 مهر 1390
سلام خوبین؟

خونه جدید مبارک باشه .

درباره اون مشکل من تصمیم کبری گرفتم .خب شما چون اقا هستین نمیتونین تصمیم کبری بگیرین..شاید هم بتونین. پاسخ: سلام مرسی خوشحالم که اومدین پیشم . چند وقتیه احساس می کنم سنگینم انگار ارادم رفته واسه خودش ،خیلی به کمک احتیاج دارم . ممنون میشم کمکم کنین .


smane
ساعت20:22---26 مهر 1390
سلام

ایده ی خوبی دارین

خیلی خوبه که ادم بدونه منشا این ضربالمثل ها چی بودن

اینم خیلی جالب بود

من که رفتم یک کتاب این چنین خریدم ولی حوصله ی خوندن نداشتم ,هدیش کردم به یکی,بعد خیلی پشیمون شدم پاسخ: سلام به شما دوست خوب خوشحالم که تونستم یه چیزیو حل کنم آخرش . بیشتر به ما سر بزنین . راستی یه سوال ؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, ] [ 14:1 ] [ فرشید محمدی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ای دوست خوش آمدی قدم بر دیدگان من نهاده ای بیا ، بیا اینجا در کنار من بنشین تا دلی سیر به هم بنگریم گپی بزنیم چایی بنوشیم و درد و دل کنیم بیا ...
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 3557
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1